Friday, 7 April 2017

Kuala Terengganu - Redang (Part 4)


12 March 2017 ..Ahad. hari ketiga di Redang dan keempat di bumi  Terengganu 

Hari terakhir di Redang T.T ..sedihh!!!

Pagi tu bangun..seperti biasa nak tenguk matahari terbit... semalam iu tak pergi..dia malas.. so hari kedua ani lak tanak pergi..dia malas jugak.. 

Masa pergi matahari dah tegak dah pon..takpe..jom menikmati keindahan ciptaan Tuhan yang Maha Esa


Pukul 7 lebih time nih.. 





Pakai pario pagi tu.. malam sebelum tu pon dah pakai.. 


Tetibe dah ada kat meja makan.. breakfast terakhir di Redang.. 



Hari tu ada menu nasik lemak.. sedap.. roti bakar dan neskepe di lupa jangan.. Perut dah kenyang maka jom kita amek beg dan barang2 sekalian.. pukul 9.30 kena berkumpul..lori comel nak amek dah..


Meh tangkap gambar dgn kakak2 meh.. 


Ni la lori comel tu.. comel kan..rasa mcm nak bawak balik je satu.. letak kt rumah bawak raziq jalan2 naik nih hahahaha

Sebelum meninggalkan Redang tercinta di rindui nnt moh la wefie2 lagi.. 



Hai adik eyka..rindu kiterg tak?? ahahaha






yey dah naik loriii .. sampai ke sudah jugak aku tak tahu nama budak2 ni semua.. kat fb tu aku hentam je nama dierg hahahaha

Tempat berkumpul untuk feri transit tu amek depan laguna resort .. nak jalan kaki jauh gak kan.. naik lori dalam 5 mnt je.. 


Ni pulak bersama kakak2 penang tu.. jom kakak2 kita wefieee.. eleh konfiden je kakak2.. ntah2 adik2  hahahaha.. 



Dah ada atas feri dah..sbelum naik feri ni semua org telan ubat mabuk.. takut weh muntah ke apa.. sudahnya masuk je feri semua org ketiduran.. ubat tu mmg buat org stone lah.. ngantukk je.. Makanya balik takde lah yg mabuk2.. semua gembira senang hati ceria .. 

Bila dah sampai jeti shahbandar.. kami lepak2 jap.. tunggu kereta sewa kami. kami sewa exora.. sebab kami sewa? ye kami duduk satu malam lg di Kuala Terengganu..nak ronder2 bandor.. 

Dekat sini aku sewa dekat Samudera Chalet .. jauh gak dari jeti shahbandar ni..dalam setengah jam.. kahkah..igt dekat.. tapi takpe lah.ok gak tepi laut.. dekat dengan pok nong.. kononggg nk mkn pok nong.. tapiii masa mencemburui kiteorg.. 

Sampai area Samudera ni lebih kurang pukul 1.. pok nong pon tak bukak lg.. maka kami makan di kedai adik beradik.. depan2 pok nong jugak.. 



Aku makan nasik goreng dan neskepe ais.. dan jugak kt bawah ni..


Sotong dan ikan.. sedap gak.. semua sedap2 kot makanan kt Terengganu ni.. takde yang tak sedap.. murah pon iye.. 

Sampai je dekat chalet tu.. ape lg semua org terbongkang kepenatan..tp tak boleh rehat lama2.. sebab ada misi..

Misi diaaaa!!!
 


Boria di Terengganu hahaha.. yeahh!!!.. macam kumpulan marhaban kau.. 



Selfie sikit..tangan kat dagu.. 

Kami bergerak menuju ke Pantai Batu Buruk..tempat buaian tu.. biasalah dah sampai sini kena lah kann.. penat tau beratus batu jauhnya.. 

Awww..manisnya semua org..


Lagi


Dan lagi








Ecewah!





Ramai org kt situ.. ye lah kan petang2 org balik kerja semua.. syok gak melepak ptg2 kt situ eh.. aihh nk pindah Ganu lah... Tapi ada org Ganu tu dah pindah ke Ipoh... sambil renung Gabi hahahahaha tetiba Gabi masuk dalam ini cerita.. 

Dah penat2 selfie meh la minum..hausss haussssss nak airrr nak airrr... 




Plingggg air temikai di tangan.. sedap you!.. 



Minum jap minum jap..kau tunggu jap!

Dah puas minum2.. eh meh la cari durian.. macam benda wajib je kan pegi holiday makan durian hahaha..pastu pening pastu nk muntah kahkah..aku lah tu.. itu entry terakhir aku cerita nnt..

Dekat KT melambak gak org jual durian.. so kami beli la 2 bijik cmtu.. 


Pilih [ilih..mari2..aku dgn ani duk tepi je.. 

Dah setel beli durian moh le carik makan.. laparr!!! Ani dia pernah makan dekat2 area situ..sedap katanya.. nak mencarik pon ingat2 lupa dah ani.. tp akhirnya mujur lah jumpa... 


Sedap wehhh.. licin aku makan.. ya Allah tertelan2 ailio ai skrg ni.. 

Lepas makan masing2 kekenyangan.. opkos lah lps mkn kenyang kan.. tak kan lepas makan lapar.. eh tp aku biasa je lepas makan lapar balik..syaitonnn !!!

Ok.. otw balik ke chalet.. kami singgah dekat rumah adik ani..adik dia cikgu dekat situ.. dekat area stadium.. ponnn tercarik2 gak.. tp yang bagus ani ni..walau pon dia dah lama tak pergi rumah adik dia.. dan jalan2 dekat Terengganu.. tp dia boleh igt.. tu yg bagus.. tp kalau ko cakap psl benda lain..contoh benda psl A.. bila ko tanye balik esok nya..confirm dia lupa hahahahaha... 

Rumah adik ani lawa gileh.. besar gileh.. tanah lot kan.. suami isteri cikgu.. bagus laki bini nih..layan kami baik2.. bagi makan walau perut dah ketattt gila.. borak mcm2.. Terima kasih ye adik ani.. len kali kami datang lagi ye..

Dalam pukul 10 lebih tu kami gerak balik ke chalet dah.. esok pagi2 baru nak pergi pasar payang.. aru lah nk beli kepok segala bagai.. 

Sampai chalet.. semua mandi dah berlengeh2 dah.. tp sebelum tu meh la makan durian..nyummihhhh!!!!


Mcm nak mkn je durian lg..tapi tak boleh..cukup lah cimah.. panas2 nih..kang haaa kangg haaaaa kang kang haa haaaa.. 

Lepas aku makan durian ni.. dekat sebotol aku telan air.. hahaha..akibatnya aku tidur tak lena sebab tencennnn je.. 

Pagi tu bangun awal semua org...

eh eh japp.. tu sambung entry terakhir lah..apehal lak nk masuk entry nih.. 

Ok.. last entry nnt eh.. 

No comments:

Post a Comment