Wednesday, 20 May 2015

Demam

Aku..bakal demam

Tapi raziq tengah demam

Die demam start dari jumaat lepas.. badan dh panas.. dah batuk2... bawak pergi KK so doc bg ubat demam dan selsema.. 

Sabtu ahad still panas badan dia.. dia still aktif.. dan berlari sana sini.. isnin masih panas badan dia..malam tu tdo badan dh mcm terbako.. pastu pelok2 aku gigil2 badan dia...aih tak leh jadi.. kena pergi klinik balik..

Semalam pergi klinik.. klinik yg selalu aku pergi masa kecik.. dah berbelas tahun tak pergi..smlm pergi..mengimbau memori betol.. klinik ni lah ayah selalu bwk kalau anak2 sakit.. tak berubah langsung klinik ni.. cuma doc salim takde lak smlm..doc sape ntah.. perempuan muda.. tak dpt lepas rindu dekat doc salim...

Mujur takde org..kejap je pergi..masa dlm kereta raziq baring je..hoiii..die tak pernah camni.. aku dah nk nanges tgk dia.. selalu dalam kereta ya rabbiiiii.. mmg tak diam... jmpe doc terus masuk ubat buntuit.. semalam tanak langsung berenggang dgn aku..tanak duduk bwh...nak duduk dalam bilik je.. dia nk baring tmpt tidur dia.. merengek2.. makan tak berapa nak.. susu pon tak abes.. risau nye.. 

Mlm tadi tdo suhu badan dh ok..tak panas mcm sbelumnya.. lega sikit.. cuma mengada dia ttp lah camtu..manja.. pergi kerja tadi dia dh aktif sikit sbb dok kacau aku mekap semua.. 

Tadi call adik ipar aku..dia still still tak berapa aktif..tp sempatlah pecahkan telor sebijik haha.. ok lah sbijik.. hari tu 20 bijik..pehh!!.. sabar je lah... 

Skrg ni lak.. anak buah aku yg umur 6 bln tu pon demam.. mak dia iaitu adik ipar aku pon demam..aku pon dah sakit2 tekak.. adududud.. ni semua jangkit dengan mak aku..sbb dia demam dlu..batuk smpi skrg tak elok2.. 

Risau sebab ada kenduri kawen rumah aku weekend ni..cousin aku si amat tu kawen.. buat dekat rumah aku..kok demam cane nk cantik2 hehe..

oklah.. aku nak keluar jap g ni..pastu nak ke kastam.. bosan lah asik kena faham sal gst ni.. bodoh lah ahmad maslan ni hahaha tetiba..

ok babai


Wednesday, 13 May 2015

Thinking Out Loud



So, baby, now
Take me into your loving arms
Kiss me under the light of a thousand stars
Oh, darling, place your head on my beating heart
I'm thinking out loud
Maybe we found love right where we are
Oh, baby, we found love right where we are
And we found love right where we are 

Dengar banyak kali pun tak bosan... lepas tu berangan.. 

Kalau kawen nanti nak hasben nyanyi lagu ni hari2.. 

sampai tua sama2..
 sampai kerepot... 
sampai gigi dah rongak..
sampai rambut pun dah luruh.. 
sampai dah nyanyuk walau tak igt lirik
kalau dia tak ingat
aku lak akan nyanyi utk dia

sampai bila2 hahaha..
romantik lah sgt.. 
opchos lah.. 

Eh over berangan hihi..

Dah lah..

Daaaa...

Banyak Perkara

Lately ni banyak benda yg kena hadap.. 

Dari kerja, kawan2.. sampai lah masalah peribadi..

Kadang org tgk kita ni asik lah tergelak.. buat lawak bodoh cam gampang... org ketawa berdekah2.. tapi org yg buat korang ketawa tu korang tatau salu menangis dalam kereta.. hahaha

Bila kita fikir kehidupan kita ni tak mcm og lain...sampai tahu tahap bila syaitan bisik kt telinga, kita jadi marah.. kenapa lah kita ni tak hepi2 je mcm org..tp bila fikir.. cam tu jugak lah org fikir tntg kita.. gelak2 depan org..tp blkg kita..kita tak tahu kan..

Sesungguhnya di awal tahun 2015 ni bkn lg tahun yg luck utk aku..tapi mana tahu kan.. dah tgh2 tahun ke akhir2 tahun ke aku akan hepiiii!! yeah!!!... kih2.. 

Lately ni mmg banyak gila masalah aku.. byk gila sgt hoi.. lps satu..satu.. sampai rasa nak junam muka dalam toilet..eh eh tanak..benam muka dekat dada abg EL nak hahaha.. 

Aku pulak jenis kalau tgh sedih suka masuk dalam lemari..tp dulu lah... nangis2 dlm almari tu biasa.. konon tanak bg org dgr hahaha... tp skrg almari dah reput..masuk kalu jahanam.. so sumbat muka je dlm almari di sebalik baju2 tu....lps tu meraung hahahaha bongok je rasa.. 

Aku sebenarnya tatau nk taip ape.. tahap stress smpi migren nih!.. terus td masak megi.. mkn biskut..mkn nasik kawan.. minum fresh oren.. stress punya psl.. kakima kalau stress kau jgn cuba halang dr mkn..aku mkn kau balik nnt..haha.,byk kan aku mkn... 


Tapi hakikatnya..

Banyak benda yang tersimpan dalam hati aku ni..benda yang tak terluah.. yg tak mampu utk aku share dgn sesiapa.. 

Bila aku diam dan bersedih.. fahamilah.. aku amat sedang ingin menangis.. 

Hari ini hati aku sakit sgt sebenarnya.. tersangat sakit.. bersusah payah aku buat..tapi..hmm...

Moga ada jalan nya nanti...





Tuesday, 5 May 2015

Untuk Cinta





Kau tunjuk kan aku
yang memangnya tak pernah tahu
erti cinta sebenarnya
dari jiwa
bukan hanya dari mata

Kau ajar hati ku
kasih setulus seikhlas nya
tak pernah mengalah
walau kan terpisah
sedikit pun tak berubah
Namun
tak kan menjadi miliki ku
cinta bukan tercipta untuk ku

Tolong jaga lah diri nya buat diri ku
jangan biar luka lagi hati nya
yang amat ku cinta
yang milik engkau saja


Biar ku simpan semua kasih dan cinta
akan ku pendam kan sepanjang nyawa
hingga tiba masa
untuk aku bercinta semula..
Selamat tinggal kasih
Aku kan pergi bawa diri
yang telah rela
dan mengerti oh
Dan disini saja
berakhir nya sebuah kisah
cinta bertepuk sebelah
terpaksalah
ku terima
tentuan nya oh

Friday, 24 April 2015

Terhakis - Aweera







Kasih benarkan ku untuk menjelaskan
Segala apa yang terpendam
Di dalam hatiku ini

Sungguh pun kau tak pernah untuk merasainya
Malah kau tak pernah menghiraukan
Tentang perasaan hatiku

Terhakis sudah semuanya
Yang telah kita bina oh bersama
Pedihnya hatiku pernahkah kau terasa sakitnya

Sungguh pun kau tak pernah untuk merasainya
Malah kau tak hirau

Terhakis sudah segalanya
Ceritera cinta kau dan aku
Oh perit menyerang menyelubungi oh duniaku

Cukuplah jiwaku tersentak biarkanku pergi
Seandainya takdir berputik kembali cinta kan bersemi

Terhakis sudah semuanya
Yang telah kita bina oh bersama
Pedihnya hatiku pernahkah kau terasa sakitnya

Terhakis sudah segalanya
Ceritera cinta kau dan aku
Oh perit menyerang menyelubungi oh duniaku

********


Pedih hatiku pernahkah kau terasa sakitnya
Sungguh pun kau tak pernah untuk merasainya
Malah kau tak hirau
 


Udah-udah La Tu


#FB

Tuesday, 21 April 2015

Kurang Sihat

Maybe sebab kawan baik nk datang

Loya2 je tekak ni.. badan lesu.. pergi pantry opis igt nk buat milo..milo lak habes.. bajet lah minum milo anda jadi sihat dan kuat!

Nak lunch pon takde mood..takde selera makan.. sebabnya pagi dah mkn nasik lemak dgn cekodok pisang 16 bijik hahahaha.. sebab ape 16 bijik sbb RM1 8 bijik cekodok.. so aku bedal semua.. so mmg takde selera lah nk mkn tgh hari kih2..

Tapi mcm nk mkn sup2 lah..td kwn wasep sup kepala ikan merah tu..aiyoo.. sedapnye..dah la penggemar kapla ikan dgn sup.. aihh..nk buat lah nnt.. 


Eh dah lah.. takde mood!!

Nak cakap babai pon takde mood!!